Helena , Per al meu amic

Fa dies que

abocat al balcó
he perdut el jornal
xerrant amb un pardal
més avorrit que
jo.

O mirant com
s'esfulla un alzinar
olorant romaní.
Com tornen a florir
i es tornen a
esfullar.

Fa dies que no sé quants dies fa.
Fa dies que m'estic dient... de
i espero...
i espero.

Vivint amb
res.
Treballant per no
res
i un dia com si
res
morir-me de no
res.
Adéu siau. Me
rcès.

Al fons d'un bar
fotent-me un perfumat
per escalfar-me el cor
mentre arriba la mort
a jugar al subastat.

Fa dies que no sé quants dies fa.
Fa dies que m'estic dient... de
i espero...
i espero.

Abocat al balcó
espero.
Despullant l'
horitzó
espero.
Espero per Nadal
i per la Magdalena
pel dia i per la nit
que torni Helena
que torni Helena...

i és que quan passa pel meu carrer
fins el geranis li cluquen l'ullL'aire es fa tebi amb el seu alè
i les llambordes miren amunt
sa pell morena.

Quan passa Helena.

Quan
ella mira saps que la font
Quan
ella vol, la dóna.
Quan
ella plora, saps què és el dol.
Quan
ella calla, tot jo tremola.
Quan
ella estima, l'amor pren vol...

I entre teulades es gronxa el sol
i els passarells dels fils de la llum
miren gelosos com riu i es mou.
Color d'espera llarga i perfum
de lluna plena
la meva
Helena.

La meva
Helena...
però...

Fa dies que
l'estar dret em fa mal
el reuma em trenca els dits
i ha fugit el darrer pardal.

No hay comentarios: